Pani Monika Klonowska przeprowadziła w 2015 roku dla pracowników Biblioteki Narodowej dwa cykle szkoleń:
- „Profesjonalna obsługa klientów i czytelników” dla pracowników ochrony: 5 szkoleń, 47 osób
- „Profesjonalna obsługa użytkowników” dla pracowników czytelń: 4 szkolenia dla 39 osób
Szkolenia zostały starannie przygotowane w oparciu o analizę potrzeb instytucji i uczestników szkoleń. Program i forma szkoleń uwzględniały specyfikę pracy w Bibliotece Narodowej. Szkolenia przeprowadzone zostały metodami aktywizującymi do praktycznej nauki poprzez symulacje, pracę z kamerą, ćwiczenia.
Metody pracy pani Moniki Klonowskiej oraz przeprowadzone przez nią szkolenia zostały bardzo pozytywnie ocenione przez uczestników. Jako szczególnie wartościowe elementy uznali:
- możliwość spojrzenia na siebie i różne sytuacje, zobaczenie, jakie popełnia się błędy w pracy z klientami
- wskazówki prowadzącej, dotyczące konkretnych sytuacji zawodowych
- praktyczne przykłady
- scenki z kamerą i to, co na nich można było zauważyć
- część praktyczna, która pozwoliła na obserwację i analizę zachowań
- możliwość podzielenia się ze sobą doświadczeniami (konkretne przypadki z pracy)
Pani Monika Klonowska kolejny raz prowadziła szkolenia dla pracowników Biblioteki Narodowej, profesjonalnie realizując zamówienie.