Praca wg modelu Davida Kolba |
Dotyczącego uczenia dorosłych: Doświadczenie > Refleksja > Teoria > Praktyka. |
„Tu i Teraz” |
Praca z grupą, oparta na „Tu i Teraz”, uwzględniająca proces grupowy. |
Trening umiejętności |
Ćwiczenia w małych grupach. |
Warsztat |
Aktywne uczestnictwo w szkoleniu, praktyczne przyswajanie wiedzy, dzielenie się doświadczeniami, eksperymentowanie z nowymi sytuacjami. |
Praca z kamerą wideo |
Nagrywanie sytuacji przygotowanych i odgrywanych przez uczestników. Wprowadzanie korekt i poszerzanie repertuaru zachowań. |
Odgrywanie ról |
Pozwala wypróbować w bezpiecznej sytuacji szkoleniowej nowe zachowania, postawy, ich efektywność. Informacje zwrotne od trenera i grupy są pomocne w doskonaleniu umiejętności. |
Analiza przypadków |
Analiza mechanizmów międzyludzkich na praktycznym przykładzie, pozwalająca na zrozumienie przyczyn, uwarunkowań, konsekwencji, związanych z opisaną sytuacją. Metoda pomocna w praktycznym przyswajaniu wiedzy, przenoszeniu jej do realiów zawodowych. |
Techniki sprzyjające kreatywności |
Prowadzące do osiągania optymalnych rozwiązań oraz wymiany różnych punktów widzenia. |
Dyskusje |
Aktywizujące uczestników, umożliwiają prezentowanie i dostrzeganie różnych punktów widzenia, dzielenie się poglądami, doświadczeniami. |
Przekaz wiedzy teoretycznej jako uzupełnienie warsztatów |